Прес-реліз має такі
реквізити:
1. Назва документа.
2. Адресат (може зазначатися або ні).
3. Формулювання мети.
4. Текст.
5. Дата розсилання.
6. Підпис (й).
7. Адреса й контактний телефон відправника (у разі потреби
журналісти зможуть зателефонувати для з'ясування більш детальної інформації).
Готуючись до написання
прес-релізу, перш за все визначте, яку саме інформацію потрібно висвітлити в
тексті; сформулюйте її одним-двома реченнями перед текстом та виділіть жирним
шрифтом.
Початкова
фраза (мета
повідомлення) повинна бути коротким викладом усього прес-релізу, вона має
містити найважливішу інформацію вашого повідомлення в кількох вступних рядках.
Формулюючи мету, необхідно пам'ятати п'ять запитань: Хто? Що? Де? Коли? Чому?
і відповісти на лих. Наприклад:
На
ринку відеопрокату в Україні з 'явилися
стрічки вітчизняного кінематографа.
Щодо написання тексту
прес-релізу не існує єдиних загальних настанов, оскільки повідомлення про
створення нової установи, фірми вимагатиме зовсім іншого підходу й міститиме
зовсім іншу інформацію, ніж, скажімо, про відкриття у медицині нових ліків, Без
сумніву, текст має бути коротким, достовірним і по суті.
Отже, найголовніше для
написання прес-релізу — обізнаність із предметом
повідомлення та достатня інформативність.
Якщо прес-реліз за
обсягом перевищує 2 сторінки, бажано робити
підзаголовки до головних питань (пунктів) або залишати достатньо вільного місця
для того, щоб редактор зміг використатиІнформащйні документи
його для написання
власних підзаголовків Тобто, не рекомендують перетворювати текст на один
суцільний блок інформації, що може дуже швидко відвернути увагу. Такий текст
можуть недочитати до кінця.
Речення у прес-релізі
мають бути короткими, але змістовними та зрозумілими.
Прес-реліз слід друкувати
через півтора інтервала — порівняно невеликий проміжок між рядками полегшує роботу
журналіста з текстом і спрощує внесення його до редакційного комп'ютера.
Після того, як ви
надіслали прес-реліз до редакції, варто зателефонувати згодом (скажімо,
наступного дня) для того, щоб дізнатися, чи було його прочитано і який
журналіст є «відповідальним» за його подальшу долю. Це значно полегшить
спілкування з конкретним виданням і сприятиме встановленню особистих контактів
із працівниками редакції.
Зразки прес-релізі в:
У редакцію газети ________________ Відділ культури
Прес-реліз
Друком з 'явився роман
«Ключ» Василя Шкляра — переможця Першого національного конкурсу на кращий
гостросюжетний роман «Золотий Бабай»,
Продюсерська агенція «Зелений пес»,
видавництво «АСТ-ПРБС-ДІ-КСІ» повідомляють про вихід друком книжки переможця
Першого національйого конкурсу на кращий гостросюжетний роман «Золотий Бабай» (нагадуємо, що
церемонія вшанування лауреатів відбулася 19
травня 1999 року в музеї «Золоті ворота»). Це роман знаного
українського письменника Василя Шкляра «Ключ», котрий
став володарем Головного призу — великої статуетки Золотого
Бабая і 7 000 гривень (саме цей рукопис журі
визнало найкращим серед 277, що надійшли на конкурс).
Отож, Бабай показує
українському читачеві одне зі своїх облич —
детективне.
І це не просто детектив, а карколомний психологічний, філософський трилер,
герой якого отримує ключ від чужої загадки, отримує ключ від чужого життя,
чужих жінок та чужих проблем. Якщо він виплутається, то ключ перейде іншому...
«Ключ» — роман, у якому авторові вдалося органічно поєднати кращі
традиції детективної, містичної, еротичної, авантюрної прози.
Вже сьогодні читачі
можуть придбати книжку в торговельній мережі «ДІ-КСІ» у Києві, Львові, Харкові,
Одесі, а також замовити її поштою за адресою:
04071 м. Ктв-71, а/с ПО, ТОВ «Джерела-М».
Члени журі про книжку Василя Шкляра
«Ключ»
«Мені дуже сподобалася
висока культура письма, філософське наповнення, самоіронія, вміння будувати
сюжет, водночас створювати цікаві характери, але найголовніше, це все ж роман
про українське життя, про наш сьогоднішній день; він насичений реаліями нашої
складної атмосфери і, водночас, має добру оптимістичну, життєздатну основу. Це
віра в те, що людина все здолає, якщо має почуття гумору, відчуття часу та
бажання жити в цьому часі».
Микола Жулинський
Василь Шкляр народився 1951 року на Черкащині (с. Ган-жалівка
Лисянського району). 1968 року закінчив філологічний факультет Київського та
Єреванського університетів. Автор багатьох книжок прози, зокрема, збірок
повістей та оповідань «Перший сніг» (1977),
«Живиця» (1982), «Черешня в житі» (1983),
а також
романів «Тінь сови» (1986), «Ностальгія» (1990). Твори письменника видавалися у перекладах за кордоном.
З 1987 року — член Спілки письменників
України. Проте коло його інтересів не обмежується лише художньою прозою. Талант
письменника проявився і в журналістиці та публіцистиці — Василь Шкляр є лауреатом премії
«Золоте перо», автором книги «Вогонь Чорнобиля».
Автор про роман: Одні назвуть цей роман тралером,
другі побачать у ньому твір еротичний, треті зважатимуть його окультним або й
магічним. Проте філософія «Ключа» сягає далеко за межі цих звабливих визначень.
«Ключ» — роман про наш національний біль, про слідство українців
на власній землі, а якщо ширше, про дискомфорт людини високої душевної
організації у цьому світі. Р, 8. Невдовзі друком з'явиться
ще одна книжка серії «Золотий Бабай» — детективний роман
Олександра Винокурова «Потворні
ляльки».
Додаткову інформацію
можна отримати у продгосерській агенції (велений пес». Будемо раді співпрацювати. І
З повагою:
Директор
продюсерської агенції «Зелений пес» Прес-секретар
Ярослав
Кравчук Галина Швачко
Продюсерська агенція «Зелений пес»:
м. Київ, вул. Нижній Вал, 23-д тел. 463-7951,463-7283
Прес-реліз
20
жовтня 1999 року у переглядовій залі Національної кіностудії
імені О, П. Довженка відбувся
докрем'єрний показ телевізійного художнього фільму «Поет і княжна». Поет — Тарас
Григорович Шевченко. Княжна — денька князя
Рєпніна Варвара, Це єдиний за останні 35років і першину незалежній Україні художній фільм
про Великого Кобзаря. Цей фільм є результатом спільної роботи Всеукраїнського товариства «Просвіта» їм.
Т. Г. Шевченка, Міністерства освіти й науки України, Національної кіностудії
імені О.ИДовженка, телеканалу «Інтерн та продюсерської агенції
«Зелений пес».
Телевізійна прем'єра фільму відбудеться на телеканалі
хін-тер» 39
жовтня 1999 року.
Тарас Шевченко на
сьогодні є чи не найскандальнішою постаттю в українській культурі. Навколо
нього відбуваються наукові, культурологічні та публіцистичні баталії за участі
таких уславлених «бійців», як Оксана Забужко, Джордж Грабович
та Олесь Бузина.
Запекло борються дві
тенденції — з одного боку, стерилізації
образу Шевченка, а з іншого — скандалізації і звинувачення у всіх
смертних гріхах.
Творча група фільму не
ставить собі за мету вступати в цю суперечку, тим більше, що робота над фільмом
почалася ще у 1991 році, коли жодних новацій у
шевченкознавстві навіть не планувалося.
Це фільм про кохання.
Якщо хочете, мелодрама. І те, що її героями є реальні історичні постаті, тільки
підсилює драматизм сюжету.
У фільмі Тарас Шевченко
кохається з жінками, п'є горілку в компанії гультіпак, тобто поводиться як
нормальна людина, що не вкладається в координати традиційних потрактовувань його життя як суцільної
національно-визвольної боротьби. І водночас це драма Кохання з великої літери,
Кохання, яке могло відбутися, мало відбутися, але не відбулося.
У рік непоміченого
широкою громадськістю ювілею Поета творча група презентує глядачам цей фільм і
висловлює подяку всім учасникам проекту, а саме:
Міністерству культури і
мистецтв України Національній кіностудії художніх фільмів імені Олександра Довженка Міністерству освіти й науки
України
Українському фонду
культури Всеукраїнському товариству Просвіта Державному музею
архітектури та побуту України Державному музею Тараса Григоровича Шевченка
Державному дендропарку «Олександрія» Державному заповіднику «Качанівка»
Можна зауважити: це
далеко не перший художній фільм про Тараса Григоровича. Справді, не перший. Цим
питанням поцікавилися й ми. З'ясували: перший фільм про Шевченка 1927 року зняв Петро Чардинін;
наступний з'явився на телевізійних екранах 1951
року («Тарас
Шевченко», режисер Савченко І.); останній художній
фільм про Шевченка — «Сон» (режисер В. Денисенко, 1963—1964 рр.). Знято також і кілька
документальних фільмів про життя і творчість поета; один з останніх фільмів
датований 1987—1989 рр. Отож, упродовж 90-х на наших
телевізійних екранах, окрім кількох публіцистичних передач, не з'явилося
жодного ґрунтовного, жодного вартого уваги художнього осмислення життя і
творчості чи не найвидатнішого українського поета.
Колектив сценаристів — знані письменники, літературознавці, режисери:
Іван Михайлович Дзюба,
академік Національної Академії наук України, письменник, головний редактор
журналу «Сучасність»
Павло Михайлович Мовчан, голова Всеукраїнського товариства «Просвіта»,
народний депутат України
Борис Ілліч Олійник,
Голова правління Українського фонду культури, поет, народний депутат України
Станіслав Клименко, котрий, водночас, є і постановником фільму. Він добре
відомий глядачам за фільмами «Дударики» (1979),
«Вир» (1982), «Женихи» (1985), «Камінна душа» (1989), «Кому вгору, кому вниз» (1990) тощо.
Виконавець головної ролі — Тарас Денисенко.
Актор знявся
у понад 15 художніх стрічках. Перший його
фільм — «Високий перевал» (1981). Потім — «Які ж були ми молоді...»
(1985). Цей фільм отримав спеціальний
приз журі на кінофестивалі у Берліні 1986
року, а
також срібний приз на фестивалі неореалістичних фільмів «Авеліно»
в Італії (1987). Знають глядачі Тараса Денисен-ка за ролями у стрічках «Звинувачують весілля» (1986), «Караул» (1989), «Кисневий голод» (1992), Щодо художнього фільму «Кисневий голод» варто
відзначити, що він отримав гранпрі за кращу чоловічу
роль на кінофестивалі в Солоніках 1992 року, а також приз критики на фестивалі у Венеції. З
останніх робіт актора варті уваги ролі у стрічках «Фучжоу»
(1994) та «Будем
жить» (1995).
Варвара Рєпніна — Галина Стефанова. Здебільшого відома як
акторка театру, котра на «Київській пекторалі» 1996 року отримала приз за кращу жіночу роль, а саме — за роль Варвари Рєпніної у Театрі одного актора.
Ганна
Закревська — Світлана Прус Олексій Капніст — Ярослав Гаврилюк216
Княгиня Рєпніна — Наталія Наум Князь Рєпніні — Анатолій Мокренко Василь Рєпнін — Василь Мазур Шевченко
у літньому віці — Віктор
Логозинський Станіслав
Клименко про стрічку: «Фільм розповідає про інтимні
почуття Тараса Шевченка, якому був притаманний не тільки глибокий соціальний
зір, а й проникливий закоханий погляд на жіночу красу. Однак, на жаль, його любов
до жінки так і не реалізувалась у сімейному щасті ..,»
Тарас
Денисенко про фільм: «У кожного народу є свій Шевченко, кожному
народові потрібен власний поет (митець)-символ, так і Україні конче потрібен
Тарас Шевченко. Шевченко живий, близький і зрозумілий. Створюючи фільм, ми й
мали на меті наближення поета до народу».
Додаткову інформацію
можна отримати у продюсерській агенції «Зелений
пес». Будемо раді співпрацювати. З
повагою:
Стаття
— це науковий або публіцистичний твір невеликого розміру
в збірнику, журналі, газеті. Вона є результатом мис-леннєвого
процесу, в якому поєднуються аналіз, структурування, формулювання та
висловлення думок. Отже, стаття — це візуальне вираження результатів мисленнєвої
діяльності.
Якщо ви вирішили написати
статтю, спершу зосередьтесь на з'ясуванні таких питань:
1. Головна тема статті.
2. На кого розрахована стаття (хто буде користувачем вашого
повідомлення).
3. Допоміжні засоби, якими ви можете скористатися під час
написання статті.
Як свідчать дослідження,
є три категорії читачів. 1. Поверховий
читач. Ці
користувачі зазвичай:
• читають заголовки та підзаголовки;
• перечитують початкові та кінцеві положення статті;
• переглядають використані джерела;
• зосереджують увагу на цифрах і таблицях;
• швидко переглядають зноски й виділені у
тексті речення.Інформаційні документи
2. «Середній»
читач. На
відміну від перших, вони більш уважні до власне змісту статті: зосереджуються
на її головних положеннях.
3. Уважний читач. Це найменша група, котра
ретельно вивчає матеріал, перечитуючи його двічі й більше, та робить при цьому
письмові зауваження.
Процес написання статті
складається з таких етапів:
1. Попередній збір Інформації— нотатки, опрацювання літератури,
контакти з компетентними в цій сфері особами, підбір ілюстрацій.
2. Формування тексту статті — поділ зібраного матеріалу на групи відповідно до
визначеної тематики.
3. Визначення структури статті — заголовків, підзаголовків,
кількості частин, глав тощо. З'ясування питання, в яких структурних частинах
тексту буде розкриватися головний зміст.
4. Написання статті
Під час написання статті
можете скористатися такими порадами:
• чітко з'ясуйте, яка
остаточна мета вашої статті;
• стаття має грунтуватися на
переконливих фактах, уникайте сумнівних прикладів;
• найважливіше й найголовніше повідомляйте на початку
статті (підзаголовок під основним заголовком);
• поділіть
текст на абзаци, оскільки суцільний текст погано сприймається читачем;
• будуючи речення, уникайте
однієї й тієї ж структури. Одноманітність ніколи не
була привабливою;
• намагайтесь уникати іншомовних слів;
• дотримуйтесь норм літературної мови; намагайтесь уникати надто довгих речень;
• всередині тексту подайте
заголовки та підзаголовки; зробіть широкими поля та
відстань між рядками—це дозволить надалі
робити помітки, виправлення;
• якщо це стаття в газету, звертайтесь у
тексті до читачів, використовуючи слова ви, ми,
добродії, друзі;
• написавши статтю, дайте «сирому» тексту відлежатися хоча
б один день, потім критично перечитайте його й відредагуйте.
Ви можете припуститися
помилок у тексті, але це зовсім не свідчить про' те,
що ви не вмієте писати! Справа це нелегка!