Покажчик this Кожний об'єкт містить свій екземпляр полів класу. Методи класу знаходяться в пам'яті в єдиному екземплярі і використовуються всіма об'єктами сумісно, тому необхідно забезпечити роботу методів з полями саме того об'єкта, для якого вони були викликані. Це забезпечується передачею у функцію прихованого параметра this, в якому зберігається константний покажчик на викликаючий функцію об'єкт. Покажчик this неявно використовується всередині методу для посилань на елементи об'єкту. В явному вигляді цей покажчик застосовується в основном для повернення з методу покажчика (return this;) або посилання (return *this;) на об'єкт який викликався. Для ілюстрації використання покажчика this додамо в клас monstr новий метод, який повертає посилання на найздоровішого (поле health) з двох монстрів, один з яких викликає метод, а інший передається йому як параметр (метод потрібно помістити в секцію public опису класу): monstr &the_best(monstr &M) { if( health > M.health) return *this; return M; } ... monstr Vasia(50), Super(200); // Новий об'єкт Best ініціалізувався значеннями полів Super: monstr Best = Vasia.the_best(Super); Покажчик this можна також застосовувати для ідентифікації поля класу у тому випадку, коли його ім'я співпадає з ім'ям формального параметра методу. Інший спосіб ідентифікації поля використовує операцію доступу до області видимості: void cure(int health, int ammo) { this -> health+=health: // Використання this monstr:: ammo+=ammo; // Використовування операції :: }