Лабораторна робота № 5 Тема:Використання статичних членів класу Мета: Ознайомитись із статичними членами класу та з їх використанням Теоретичні відомості: Змінні і члени класу, оголошені з модифікатором доступу static, називаються статичними членами класу. Cтатичні змінні і методи доступні без створення об'єкту даного класу. Назва статичної змінної кваліфікується ім'ям класу з використанням операції приналежності::, а не ім'ям екземпляра класу. Наприклад: class A (public: static int iStat;); int main (int argc, char * argv []) ( A:: iStat = 123; ) Статичні методи можуть викликати і використовувати тільки інші статичні методи і статичні змінні. З статичного методу не можна виконувати виклик не статичного методу - члена класу. Статичну змінну можна розглядати як аналог глобальної змінної, яка пов'язана з конкретним класом. Часто статичні змінні називають змінними класу, а не статичні змінні - змінними примірника. Для статичних змінних можуть використовуватися покажчики. Наприклад: class A (Public: static int iStatVar; ); int main (int argc, char * argv []) ( int A:: iStatVar = 0; int * piStatVar = & A:: iStatVar; ) При використанні статичних змінних покажчики завжди є покажчиками на існуючий тип (в даному прикладі на тип int), а не на тип класу. Для того щоб створити і використовувати статичну змінну, слід: 1. Оголосити (як правило, в заголовки) статичну змінну як член класу. Наприклад: static int iStat;. 2. Для виділення пам'яті під цю змінну її повторно слід оголосити в модулі компіляції, в якому вона буде використовуватися, кваліфікуючи ім'я статичної змінної ім'ям класу. Наприклад: int A:: iStat; 3. Виконати ініціалізацію статичної змінної (за умовчанням статична мінлива типу int має значення 0). Наприклад: A:: iStat = 123; Ініціалізацію статичної змінної можна виконувати в тілі конструктора в тому випадку, якщо при створенні об'єкта з використанням цього конструктора пам'ять під статичну змінну вже виділено. Однак ініціалізувати статичну змінну через конструктор у формі імя_класса:: імя_конструктора: імя_стат_переменной (значення) () не можна ні в якому випадку. Для того щоб створити статичний метод - член класу в середовищі VisualC++, досить виділити у вікні Class View секцію з ім'ям класу, в який буде вставлений створюваний метод, і виконати команду контекстного меню Add | Add Function. А потім визначити тип і ім'я створюваного методу, список параметрів, і відзначити прапорець Static, який вказує на те, що створювана функція буде статичної. В результаті виконаних дій середу Visual C + + додасть в заголовки класу прототип створюваної статичної функції, а в файл реалізації - код реалізації створюваної статичної функції. Хід роботи Створити класи, додати статичні члени класів Структури «Спорт клубу». структури «Бібліотеки». структури «Продуктового магазину»