Національний університет “Львівська політехніка”
Спеціальність 0804 “Комп’ютерні науки”
курс III, семестр 5
Освітньо-кваліфікаційний рівень: Бакалавр
Навчальний предмет “Об’єктно-орієнтоване програмування”
КОНТРОЛЬНА РОБОТА
на тему
“Створення проекту з елементами графіки”
ЗАВДАННЯ:
Створити проект Delphi для побудови рухомих графічних зображень. Основні елементи зображення розглядати як об’єкти класів, які необхідно ввести та описати. Рух або зміну об’єктів реалізувати за допомогою відповідних методів класів. Рух більшості об’єктів здійснюється зліва направо, а тоді повторюється або змінює напрямок. Програма має реагувати на керуючі клавіші: 1) для видачі підказки; 2) для зупинки (паузи) та продовження руху; 3) старт із початкового стану; 4) збільшення-зменшення об’єкта; 5) уповільнення-прискорення руху; 6) завершення програми.
Примітка. Опис класів та реалізацію методів виконати в окремому програмному модулі.
Термін виконання контрольної роботи: до 1 листопада 2011 року.
ВАРІАНТИ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ЗАВДАНЬ
(зміст рухомих графічних зображень):
1) Зірки мерехтять, місяць пливе.
2) Свіча горить і гасне.
3) Запуск ракети.
4) Кидання гранати, вибух.
5) Насос накачує камеру, прокол.
6) Дерево росте.
7) Кріт риє землю.
8) Паровозик їде.
9) Снаряд із гармати летить та вибухає.
10) Стрибок із трампліна.
11) Будиночок будується.
12) Квітка розпускається.
13) Телевізор показує.
14) Сигналізація спрацьовує.
15) Мікрохвильова піч гріє.
16) Автозаправна станція заправляє.
17) Радар виявляє цілі.
18) Людина йде.
19) Літак летить.
20) Вертоліт летить.
21) Парашутист спускається.
22) Бомба падає.
23) М’ячик відскакує.
24) Кулька надувається та лопає.
25) Книга перегортається.
26) Файл копіюється (політ).
27) Годинник іде.
28) Серце б’ється.
29) Прапор піднімається та тріпотить.
30) Автомобіль їде.
31) Танк їде.
32) Човен пливе.
33) Стонога повзе.
34) Салют.
Порядок оформлення звіту з контрольної роботи:
Назва роботи
Індивідуальне завдання.
Порівняльний аналіз можливих методів та алгоритмів виконання завдання та вибір оптимального методу та алгоритму.
Опис класів та об’єктів.
Тексти головного файлу проекту, файлів модулів та форм.
Інструкція користувачеві програми.
Аналіз отриманих результатів та висновки.
Заохочується застосування ефектів, пов’язаних з кольорами та тривимірністю, використання інших нестандартних знахідок.
Список рекомендованої літератури:
Архангельский А.Я. Программирование в Delphi 6. М.: Бином, 2001.
Архангельский А.Я. Delphi 6. Справочник. - М.: Бином, 2001.
Бадд Т. Объектно-ориентированное программирование в действии. – СПб.: Питер, 1997.
Буч Г. Обьектно-ориентированный анализ и проектирование. - М.: Бином, 1997.
Вельтмандер П.В. Основные алгоритмы компьютерной графики. – Учебное пособие в 3-х книгах. Новосибирск, Новосиб. ун – т.
Кенту М. Delphi 7 для профессионалов. – С.-Петербург, Питер - 2004.
Роджерс Д. Алгоритмические основы машинной графики. – М.: Мир, 1990.
Тейксейра С., Пачеко К. Borland Delphi 6. Руководство разработчика. - М. Изд. дом Вильямс, 2002.
Meyer B. Object-Oriented Software Construction. – London: Prentice Hall International, 1997.