Лабораторна робота № 3
“Наслідування. Створення та використання ієрархії класів.”
Завдання
Розробити ієрархію класів згідно отриманого завдання (таблиця 1) та описати їх алгоритмічною мовою С++. Використати абстрактні класи і віртуальні функції. Написати фрагмент програми з використанням об’єктів створених класових типів.
Зміст звіту
Завдання.
Структурна схема ієрархії класів.
Текст програми.
Результат виконання програми.
Таблиця 1

вар.
Зміст завдання

1
Плоскі фігури: прямокутник, трикутник, коло, еліпс, паралелограм, квадрат, правильний трикутник, ромб.

2
Засоби пересування: автомобіль, вантажний автомобіль, легковий автомобіль, автобус, тролейбус, трамвай.

3
Просторові фігури: конус, паралепіпед, куб, сфера, еліпсоїд, циліндр.

4
Літаючі засоби: пасажирський літак, спортивний літак, планер, винищувач, бомбардувальник.

5
Побутові прилади: пральна машина, пилосос, телевізор, магнітофон, радіоприймач, музичний центр.

6
Цифрові елементи: двійкові лічильники, двійково-десяткові лічильники, реверсивні лічильники, мультиплексори, D-тригери, RS-тригери, зсуваючі регістри.

7
Геометричні фігури: коло, трикутник, циліндр, конус, сфера.

8
Пристрої електроніки: аналогові, цифрові, імпульсні, операційний підсилювач, джерело струму, джерело напруги, дешифратор двійково-десятковий, двійковий суматор.

9
Фігури в просторі: точка, відрізок, коло, прямокутник, сфера, паралепіпед.

10
Транспортні засоби: автомобіль, автобус, літак, тролейбус, трамвай.

11
Плоскі фігури: прямокутник, трикутник, коло, еліпс, паралелограм, квадрат, правильний трикутник, ромб.

12
Засоби пересування: автомобіль, вантажний автомобіль, легковий автомобіль, автобус, тролейбус, трамвай.

13
Просторові фігури: конус, паралепіпед, куб, сфера, еліпсоїд, циліндр.

14
Літаючі засоби: пасажирський літак, спортивний літак, планер, винищувач, бомбардувальник.

15
Побутові прилади: пральна машина, пилосос, телевізор, магнітофон, радіоприймач, музичний центр.

16
Цифрові елементи: двійкові лічильники, двійково-десяткові лічильники, реверсивні лічильники, мультиплексори, D-тригери, RS-тригери, зсуваючі регістри.

17
Геометричні фігури: коло, трикутник, циліндр, конус, сфера.

18
Пристрої електроніки: аналогові, цифрові, імпульсні, операційний підсилювач, джерело струму, джерело напруги, дешифратор двійково-десятковий, двійковий суматор.

19
Фігури в просторі: точка, відрізок, коло, прямокутник, сфера, паралепіпед.

20
Транспортні засоби: автомобіль, автобус, літак, тролейбус, трамвай.

21
Плоскі фігури: прямокутник, трикутник, коло, еліпс, паралелограм, квадрат, правильний трикутник, ромб.

22
Засоби пересування: автомобіль, вантажний автомобіль, легковий автомобіль, автобус, тролейбус, трамвай.

23
Просторові фігури: конус, паралепіпед, куб, сфера, еліпсоїд, циліндр.

24
Літаючі засоби: пасажирський літак, спортивний літак, планер, винищувач, бомбардувальник.

25
Побутові прилади: пральна машина, пилосос, телевізор, магнітофон, радіоприймач, музичний центр.


Питання для самоконтролю
Поясніть, як можуть наслідуватись закриті, захищені, відкриті члени та дружні функції базового класу в похідному класі.
В якій послідовності здійснюється виклик конструкторів і деструкторів базового і похідного класу для об’єктів похідного класу? Поясніть.
Як здійснюється виклик та передача параметрів конструкторам базових класів при множинному наслідуванні?
Поясніть механізм та синтаксис віртуального наслідування базового класу.
Які базові класи називаються абстрактними?
Поясніть призначення та механізм виклику віртуальних функцій.